Delta IT

Uw partner in succesvolle online oplossingen

Geplaatst op 13 januari 2019
door Gijs Vogels

Is jouw website klaar voor het nieuwe jaar?

Is jouw website klaar voor het nieuwe jaar?

Al jaren wordt er vanuit gegaan dat je als bedrijf een website hebt. Maar is je website nog wel van deze tijd? Is je website nog snel genoeg? Komt je website tevoorschijn in de relevante zoekopdrachten in Google? Door de sterke en zwakke punten van je website te achterhalen kun je grote (online) stappen maken in 2019!

“Goed voornemen voor 2019: Begin het jaar goed met een sterke website. “

Design trends

Een modern ontwerp blijft een groot onderdeel van een website. Gaat je website nog een beetje met de laatste design trends mee of kan hij wel een make-over gebruiken? Wat we de laatste tijd vaak zien zijn grote en kleurrijke vlakken (met verlooptinten), opvallende knoppen en grote, beeldvullende foto’s. Ook is het gebruik van de juiste typografie steeds belangrijker geworden, en wordt er steeds meer met bewegende beelden (video’s) gewerkt binnen het ontwerp van een website.

De snelheid van je website

Ben je bewust van de laadtijd van je website. Een snelle website houdt bezoekers tevreden en kan zelfs hoger scoren in zoekresultaten. Wanneer een website (te) lang moet laden, zullen mensen het geduld verliezen en je website verlaten. Dit kan je dus potentiële klanten kosten. Er zijn online verschillende gratis tools die je helpen de snelheid van je website te achterhalen. Neem contact op met ons om de resultaten te verbeteren.

Scoren in Google

Hoe goed komt jouw website naar boven in de belangrijkste zoekmachines?Is de content op de juiste manier ingericht? Controleer zoektermen waarop je gevonden wil worden. Niet het resultaat wat je voor ogen had? Ga dan aan de slag met zoekmachine optimalisatie (SEO) om hoger in de zoekresultaten van Google te verschijnen.

Conversiegericht

Weten bezoekers van je website de weg te vinden naar je contactpagina of naar andere belangrijke pagina’s? Gebruik je genoeg opvallende knoppen die de bezoeker leidt naar deze doelen? Zijn je contactformulieren goed bereikbaar en niet te uitgebreid? Het is belangrijk dat je bezoekers helpt de weg te vinden op je website. Door je website conversiegericht in te delen, zullen meer mensen contact opnemen of andere gewenste doelen voltooien.

Privacywetgeving

Vanaf 25 mei 2018 moeten bedrijven en organisaties de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) naleven. Voor je website houdt dit onder andere in dat je aangeeft welke gegevens je verwerkt in een privacy pagina en dat je geen cookies gebruikt voordat men hiermee akkoord is gegaan. Let er dus op dat je deze regels naleeft, zodat je eventuele boetes kan voorkomen.