Online adverteren in Google
SEA - Online adverteren Google Ads

Direct op nummer 1 met online adverteren in Google Ads

Wil je snel met je website op de eerste plek staan in Google? Kies dan voor online adverteren in Google Ads. Je betaald dan per klik op zoekwoorden die relevant zijn aan jouw onderneming. Je advertenties worden boven de normale resultaten, die worden getoond met zoekmachine optimalisatie, weergegeven.

Meer informatie over SEA

Wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentieplatform van Google. Je kunt hier gebruik van maken door je website aan te melden en advertenties aan te maken. Adverteren doe je op zoekwoorden. Wanneer iemand op het woord “webdesign” zoekt en dit zoekwoord staat actief in je campagne, komt jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten in Google. De kans dat iemand op de link naar je website klikt wordt dus ineens veel groter. Daarom betaal je ook per klik aan Google.

Lees ook: Adverteren in Google, hoe werkt dat eigenlijk?

 

Waarom adverteren in Google Ads?

Iedere minuut verwerkt Google meer dan 3,8 miljoen zoekopdrachten. Men kan niet meer zonder zoekmachines. Voor het grootste deel van onze vragen zoeken we bij Google het antwoord. Hier kun je dus slim gebruik van maken.

Door te adverteren in Google Ads kun je veel mensen heel gericht bereiken. Een bijkomend voordeel is dat je de resultaten van je Ads campagnes gemakkelijk kunt meten. Ook de kosten kun je zelf bepalen, zodat je nooit mee uitgeeft aan advertenties dan je budget toelaat.

 

Hulp bij Google Ads adverteren

Het creëren van campagnes, uitvoeren van een keyword onderzoek en het bepalen van de juiste strategie is niet voor iedereen weggelegd. Zonder ervaring kan het adverteren in Google behoorlijk wat tijd kosten. Daarom willen wij je hier graag bij helpen. We hebben de benodigde kennis in huis om je campagnes zo efficiënt mogelijk in te richten, zodat je zo min mogelijk betaald voor het beste resultaat.

Geïnteresseerd in het uitbesteden van Google Ads door Delta IT? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Google Ads campagnes

Binnen een Google Ads campagne worden de algemene eigenschappen van de advertentie(s) ingesteld. Denk bijvoorbeeld aan het budget, de taal, de specifieke locatie en het netwerk. Er kunnen meerdere campagnes aangemaakt worden voor verschillende doelgroepen. Voorbeeld: één campagne voor locatie Eindhoven en één voor locatie Utrecht. Of juist één campagne voor mobiele gebruikers en één voor desktop gebruikers.

Google Ads advertenties

Een Google Ads advertentie bestaat doorgaans uit een titel, een beschrijving en een link (pagina). Binnen een advertentie wil je de bezoeker verleiden om door te klikken naar jouw website. Door het gebruik van de juise zoekwoorden en 'call to actions' zorgen we ervoor dat bezoekers keer op keer uitgenodigd worden om door te klikken naar jouw website. Google advertenties moeten voldoen aan strenge voorwaarden. Het is dan ook belangrijk dat alle woorden zorgvuldig worden uitgekozen. Anders kan het voorkomen dat jouw advertentie door Google niet wordt geaccepteerd.

Google Ads zoekwoorden

Zoekwoorden zijn een belangrijk onderdeel van online adverteren. Zonder zoekwoorden weet je namelijk niet waar je op moet adverteren. Binnen onze SEA werkzaamheden zijn we constant op zoek naar nieuwe, relevante, goed scorende zoekwoorden. Een goed zoekwoord heeft een zo laag mogelijke kosten per klik (CPC), lage concurrentie en een hoog volume.

Zoekwoordenonderzoek

Natuurlijk gaan we niet blindelings van start. We gaan eerst kijken naar relevante zoekwoorden binnen jouw branche/werkgebied. Daarbij kijken we ook naar het zoekvolume, de concurrentie en de kosten per klik (CPC). Want jouw advertentie kan het wel goed doen op een bepaald zoekwoord, maar als het zoekvolume erg laag is of de kosten erg hoog zijn is het wellicht beter om voor een ander zoekwoord te kiezen. Het zoekwoordenonderzoek doen we dus op basis van échte data.

Google Analytics, Search Console en conversies meten

Zonder data, geen inzichten. Door het koppelen van jouw website aan tools als Google Analytics en Search Console kunnen we bijhouden via welke advertenties en campagnes jouw bezoekers binnenkomen. Dat zorgt ervoor dat we niet blindelings advertenties creëren, maar juist optimaliseren gestuurd door échte data. Dat is waardevol.

Maandelijkse optimalisatie

We hebben al onze SEA pakketten zo ingericht dat we iedere maand tijd hebben om jouw advertenties en campagne(s) kunnen verbeteren. Het is namelijk belangrijk om mee te bewegen met het zoek- en klikgedrag van jouw (potentiële) bezoekers. Alleen zo kunnen we zorgen voor een optimaal rendement. Door iedere maand jouw campagnes en advertenties te analyseren komen we steeds dichterbij het optimale resultaat. Dit ga je merken in het aantal aanvragen en/of verkopen.

Conversie tracking

Conversie is het belangrijkste aspect binnen online adverteren. Je wil immers dat mensen contact met je opnemen of een product van je kopen. Daarom houden we de conversies/doelen die binnenkomen goed in de gaten. Aan de hand van data leren we jouw bezoekers steeds beter begrijpen. Met deze inzichten kunnen we vervolgens de campagnes en advertenties ook steeds beter maken.

SEA - Online adverteren Google Ads

SEA aanvragen - online adverteren uitbesteden

Wil je jouw website een boost geven en ben je geïnteresseerd in één van onze SEA pakketten?
Laat het aan ons weten!

SEA aanvragen