SEO - Hoger in Google

Hoger scoren in Google met een SEO abonnement van Delta IT

Heb je al een website, maar staat je website nog niet hoog genoeg in Google? Of wil je meer bezoekers trekken naar jouw website, maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken? We helpen je graag, zodat jouw website hoger gaat scoren in Google.

Meer informatie over SEO
Linkbuilding
& Monitoring
99 per maand

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd. We beginnen met het analyseren welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw website en organisatie. Waar wil je op scoren? Op welke positie sta je momenteel op deze zoekwoorden? Hoe kunnen we jouw website een boost geven in Google?

 

Zoekmachine optimalisatie

SEO, of zoekmachine optimalisatie, wordt steeds populairder. De meeste bedrijven in Nederland hebben ondertussen wel een website. De concurrentie is daardoor ook online erg groot. Doe je (nog) niet aan zoekmachine optimalisatie? Dan zullen je concurrenten waarschijnlijk beter zichtbaar zijn in Google.

 

Hoger in Google = meer bezoekers

Gemiddeld genomen klikken zo’n 30% van de mensen op het eerste organische resultaat, 15% op het tweede resultaat en 9% op het derde. Scoor je nu met jouw website een derde positie in Google? Dan kun je door SEO misschien wel op plek 1 eindigen… en dat levert bezoekers op!

Monitoring

Met behulp van een aantal premium SEO tools houden we je website nauwlettend in de gaten! Denk hierbij aan veranderingen van posities in zoekmachines, kapotte links binnen de content, laadsnelheid, missende meta descriptions, en nog veel meer. Is er iets aan de hand of zien we nieuwe kansen? Dan kunnen wij hier direct op acteren!

Google Analytics, Search Console en conversies meten

Zonder cijfers blijft SEO gokwerk… en daar houden we niet van. We willen precies weten hoeveel mensen jouw website bezoeken, doorklikken naar bepaalde pagina’s en doelen voltooien (zoals het invullen van een contactformulier). Meten = weten. Door middel van tools zoals Google Analytics, Search Console en een aantal van onze SEO tools houden we jouw website constant in de gaten. Gaat er iets mis? Daalt het aantal bezoekers spontaan? Dan zien wij dit meteen en kunnen we ook meteen actie ondernemen!

Maandelijkse rapportage

We snappen dat je bij het bekijken van data in Google Analytics soms door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom krijg je van ons maandelijks een rapportage met de belangrijkste statistieken. Zo blijf je op de hoogte van de prestaties van jouw website en onze SEO activiteiten.

Linkbuilding & gastblogs

Hoe meer websites naar jouw website toe linken hoe meer autoriteit je website krijgt. Links blijven belangrijk in de ogen van Google. Door middel van linkbuilding zorgen we ervoor dat er kwalitatieve links naar jouw website worden geplaatst, iedere maand opnieuw.

Content suggesties

Content is een belangrijk aspect van SEO en wordt ook steeds belangrijker. Originele teksten en afbeeldingen zijn één van de belangrijkste zaken waardoor je hoog kunt scoren in zoekmachines als Google. Daarom houden we systematisch jouw content in de gaten. Op welke zoekwoorden wordt goed gescoord, maar is er (te) weinig conversie? Of op welk zoekwoord is de positie in Google nog te laag? Op basis van echte data gaan we kijken welke zoekwoorden binnen jouw branche extra vertegenwoordigd mogen worden. Je ontvangt van ons periodiek een document met daarin kopteksten, keywords en links die je op weg helpen. Erg handig dus!

Copywriting

Jouw verhaal is belangrijk. Zoekmachines hebben content nodig om te kunnen begrijpen waar een pagina over gaat. We begrijpen dat het soms lastig is om zelf kwalitatieve content te schrijven. Daarom werken we samen met professionele tekstschrijvers die je hierbij gaan helpen. We bekijken welke pagina's meer of betere content kunnen gebruiken en zoeken constant naar nieuwe mogelijkheden binnen jouw branche. Op basis van deze data en jouw eigen input gaat één van onze tekstschrijvers aan de slag. Zo wordt jouw website steeds beter.

Technische SEO verbeteringen

We blijven in de gaten houden hoe jouw website scoort op technisch vlak. En of jouw website (en de code hierachter) nog wel bij de tijd is. Het web staat niet stil, dus jouw website ook niet. Binnen onze SEO abonnementen zoeken we steeds naar technische verbeterpunten en/of uitbreidingen om ervoor te zorgen dat zoekmachines van jouw website gaan houden.

Zoekwoordenonderzoek

Eén van de belangrijkste onderdelen is het kiezen van relevante trefwoorden voor je website, zodat ook de meest relevante bezoekers naar je website komen. Je hebt namelijk niets aan bezoekers die niet van plan zijn contact op te nemen of een product bij je te kopen. Tijdens het zoekwoordenonderzoek gaan we onderzoeken welke woorden (of woordconbinaties) interessant zijn voor jouw website.

Concurrentie analyse

In vrijwel iedere branche heb je te maken met concurrentie. Het is daarom slim om te weten hoe jouw website zich verhoud ten opzichte van de concurrentie. Op welke keywords scoren jouw concurrenten beter? Kunnen we zorgen dat we op de belangrijkste keywords de concurrentie achter ons kunnen laten in de zoekresultaten? Met behulp van onze concurrentie analyse gaan we kijken waar de meeste kansen liggen, zodat we hier direct op in kunnen spelen.

Google Mijn Bedrijf

De bedrijfsvermelding in Google kan een mooie boost in website bezoekers geven, mits je deze goed instelt. We analyseren de gegevens en geven suggesties en tips hoe je de kwaliteit van je bedrijfsvermelding kunt verbeteren.

SEO - Hoger in Google

Gratis SEO Scan (tijdelijk)

We laten graag zien wat we waard zijn. Daarom krijg je nu een SEO Scan ter waarde van €199,- helemaal gratis.

Geïnteresseerd? Vraag 'em direct aan!

SEO Scan aanvragen

SEO vs SEA

SEO en SEA zijn verschillende werkzaamheden, maar liggen ook in elkaars verlengde. SEA staat voor Search Engine Advertising... adverteren in Google dus. Wanneer je gaat adverteren betaal je per klik op je advertentie (per bezoeker). De prijzen per klik kunnen erg verschillen. Per branche, maar ook echt per zoekwoord. Zo betaal je voor het ene zoekwoord €0,20 per klik en voor het andere €2,00 per klik.

De grote verschillen tussen SEO en SEA liggen bij de kosten en de tijd. Hoewel de opstartkosten van SEO hoger liggen, heb je hier ook op lange termijn meer profijt van. Bij SEA is het zo dat de bezoekersstroom stopt wanneer je geen geld meer betaald aan Google.

Wil je direct bovenaan in Google staan? Ga dan adverteren. Advertenties worden boven alle organische zoekresultaten weergegeven. Door zoekmachine optimalisatie sta je niet van de ene op de andere dag op nummer 1. Dit heeft tijd nodig.

Locale SEO

Heb je een bedrijf dat veel werkt met klanten uit een specifieke regio? Zorg dan dat je locale SEO in orde is. Google is slim en wordt steeds slimmer. De resultaten die je voorgeschoteld krijgt hangen voor een (groot) deel af van jouw locatie en zoekgeschiedenis. Zoek je bijvoorbeeld op alleen het woordje “webdesign”, dan zie je in de meeste gevallen veel locale resultaten van webdesign bedrijven in de buurt.

Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat Google bepaalde plaatsnamen kan associëren met jouw website en bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld een pagina maken met als titel SEO Eindhoven. Link door naar andere pagina’s die gaan over Eindhoven en gebruik de juiste zoekwoorden. Regel ook links op andere websites naar jouw SEO Eindhoven pagina. Zo geef je aan Google het signaal dat mensen in de regio Eindhoven naar jou kunnen komen voor zoekmachine optimalisatie.

Heb ik SEO nodig?

Dat ligt geheel aan het doel van je website. Zie je jouw website alleen als een online visitekaartje dat ervoor zorgt dat jouw adresgegevens ook online te bekijken zijn? Dan heb je geen SEO nodig. Zie je jouw website als een (mogelijke) tool om nieuwe klanten te bereiken? Dan kun je zeker overwegen om te investeren in zoekmachine optimalisatie.

SEO heeft als doel om meer relevante bezoekers naar jouw website te trekken. Deze relevante bezoekers worden vervolgens door optimalisaties binnen de website geconverteerd tot betalende klanten. Conversies kunnen ingevulde aanvraagformulieren zijn, maar ook verkopen (in een webshop) of een ‘simpel’ belletje. Wat jouw doel ook is… wil je meer conversie, kies dan voor SEO.

Heb ik SEO nodig als ik al aan SEA doe?

Het korte antwoord… Ja. SEA, ofwel adverteren in Google, is een oplossing voor korte termijn. Je geeft Google geld en je krijgt vrijwel direct een stroom aan website bezoekers. Geef je Google geen geld meer, komen er ook geen bezoekers meer.

SEO is een oplossing voor de lange(re) termijn. Zo zie je vaak niet direct resultaten van de werkzaamheden van zoekmachine optimalisatie. Het duurt even voordat dit effect merkbaar is. Maar wanneer deze effecten eenmaal merkbaar zijn hebben ze een veel langere uitloop. Is er deze maand een pagina compleet geoptimaliseerd? Dan kun je na enige tijd steeds meer bezoekers verwachten. Stop je uiteindelijk met SEO? Dan blijft de geoptimaliseerde pagina en content bestaan, dus zul je de effecten blijven zien.

Kan ik mijn website zelf optimaliseren?

Ja, zeker! Het optimaliseren van je website is deels een technisch verhaal, maar is ook voor een groot deel afhankelijk van de content. Begin dus eens met het controleren van je pagina’s op fouten of onduidelijkheden. Probeer ook afbeeldingen (of zelfs video’s) toe te voegen. Let er wel op dat het beeldmateriaal relevant is ten opzichte van de tekst.

Verplaats jezelf ook eens in je klant. Gebruikt de klant dezelfde bewoording als jij dat doet?

Link je goed door naar andere pagina’s of websites? Zowel interne als externe links zijn positief in de ogen van Google… mits de links kloppen binnen je verhaal natuurlijk. Let er wel op dat je niet teveel links gebruikt. Dit kan gezien worden als linkspam.

Kijk eens naar je meta titels en omschrijvingen. Hebben deze het juiste aantal karakters? Zijn deze relevant voor de content die op de pagina staat? En maak je voldoende (maar niet teveel) gebruik van je focus zoekwoord? Meta titels en omschrijvingen zijn het eerste wat men ziet wanneer ze jouw website tegen komen in de zoekresultaten. Pak hiermee dus de aandacht en zorg dat er doorgeklikt wordt!

Heb je ervaring met HTML en CSS? Dan kun je nog veel meer optimaliseren! Bekijk bijvoorbeeld eens hoe snel je website laadt en bedenk of je hier verbetering in aan kan brengen. Snelheid is namelijk een belangrijke factor voor zoekmachines. Heb je geen ervaring met het schrijven van HTML en CSS? We helpen je graag met het optimaliseren van de techniek van je website.

SEO uitbesteden

Geen zin om in de materie van SEO te moeten duiken? En heb je geen tijd om naast je normale werkzaamheden ook nog uren met je website bezig te zijn? Dan is het een goed idee om SEO uit te besteden.

Delta IT kan je helpen met alle onderdelen van zoekmachine optimalisatie. Op basis van de behoeften van onze SEO-klanten hebben we diverse pakketten opgezet. Benieuwd naar hoe je website momenteel scoort op SEO gebied? Vraag de gratis SEO Scan hieronder aan!

Gratis SEO Scan aanvragen

We laten graag zien wat we waard zijn. Daarom kun je nu (tijdelijk) een gratis SEO Scan aanvragen. Binnen deze gratis scan analyseren we jouw website en gaan we kijken hoe goed jouw website scoort op SEO gebied. Benieuwd naar de huidige prestaties en verbeterpunten? Vul onderstaand formulier in en we gaan voor je aan de slag!